söndag 25 mars 2007

Våren

Vilken underbar dag! Någon gång då och då är mina sinnen sharpa och alla lukter, färger och ljud omrking blir liksom ett med mig. Cykla på slingriga vägar, se Östersjön sträcka sig till de där öarna längst bort...ytan nästan spegelstilla, nässelfjärilar som leker, hagar som börjar få en grönare nyans och knoppar som jag hoppas väntar tills det är april. Våren är verkligen min tid!

Vi la oss på det där trädäcket utanför det gamla ateljémagasinet och solade. Mina svarta kläder absorberade all ljus och värme och jag kände mig som en sömnig solkatt. Lyssnade på Katarina och Stina, blandad med fågelsång och ibland drog jag mig upp, bara för att titta på den spegelblanka ytan precis bakom hörnet.

Det doftade gott från ateljén, färg och sotig kamin, sprakande eld. Snart är fräknarna här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar dag!

PS: Du (och alla andra) är bjudna på Joakims party - på min blogg.

Tårtan och drinkarna räcker ett bra tag till..