torsdag 29 mars 2007

Jag älskar dig, jag älskar verkligen dig!

Det är verkligen, verkligen vår. Fräknarna utökas i antalet på rekordfart och jag är så vårrusig att jag knappt kan bärga mig. Allt lockar mig, change of life, here I come! Magiska saker kan ja tack börja hända typ nu. Jag är så redo som jag bara kan vara! Jag kan och jag vill och just nu vill jag leva.

Fast nackdelen är att jag knappt kan sova. How irriterande är inte det, att vakna vid halv tre och inte kunna sova ordentligt efter det? Och ändå tröttar jag ut mig ordentligt varje dag med att jobba vårdish. Springa mil efter mil på korridoren och lyfta, torka, böja, dammsuga, promenera, stödja…och då och då få höra ”jag älskar dig! Jag älskar dig verkligen!”. Det är det underbara. För all kärlek är ju bra kärlek. Även den senildementa sorten. Jag blir gärna älskad och jo, jag älskar gärna tillbaka. I själva verket har jag svårt att låta bli. För vad finns det för bättre och göttigare än kärlek? Inget!

Fast det leder ju fram till mina favvofunderingar om hur jag ska få tag på en som är den där pusselbiten som matchar…om den kommer eller inte. Den personen och den där loving feeling. Kanske, kanske. Och om den kommer gäller det ju att genomföra saker också.

Träffade en gammal vän på tåget, en MacGuy kinda guy. Inte en som är någon flört eller så, men jag fick instant insikt. Det är verkligen MacGuys med f-skattesedel och kreativt sinne som är min nisch. Först när jag lanserade MacGuyn för ett par år sedan (när jag var ihop med den senaste flamman, en pc-människa) var det liksom på skämt, men det är verkligen inte det. anymore.

Maciska saker kan ja tack börja hända nu. Peace out.

Inga kommentarer: