onsdag 21 mars 2007

Rural urban fringe

Jag älskar rural urban fringe. Typ marken mellan där man bor och där det händer. Där verkstäder ger vika för bebyggelsen och där man ibland ser halvrivna hus med armeringsjärn som står rakt ut och rostar. Nån random båt som står avställd, eller en gammal lastbil utan hjul. Där någon graffat något, nu eller för tjugo år sedan. Där ogräset växer vilt. Där vägar byggs och landskapet omvandlas till något tuktat från det vilda där planarkitekten inte varit helt med i gamet. Där den där verkstan som byter däck för hundratjugo spänn utan kvitto finns, än så länge.

Ibland tycker jag att det är för ont om såna ställen, men det är nog bara jag som inte ger mig på äventyr tillräckligt ofta. Sandgroparna, fallfärdiga hus och uteliggarnas inneställen och tunnlarna, de väntar på mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk om jag kunde hälsa på mig själv i framtiden, typ.