lördag 5 maj 2007

Omställning i tid och rum

Här är jag igen. Jag har inte sovit något vidare den senaste veckan och jag börjar få rätt dålig hy och koncentrationssvårigheter.

Helgen på torpet, den arbetsstinna den, blev inte av. Jag är inte den som har sågen och färgen och bilen och utan dessa tre saker blir det jävligt mycket svårare att göra färdigt där. Så jag ska befinna mig i det, men ibland är det så svårt att ställa om! Känner passiv aggressivitet och oro, jag vill att huset blir färdigt och sålt. Jag vill släppa och inte betala räkningar ett år till.

Men viktigaste är kanske, just nu, när jag fick ett par extra dagar hemma är att jag samlar min shit ihop och förbereder mig för att ta nästa vecka med storm. Jobbmässigt alltså. Jag vill få båda jobben och båda jobben är jag värd.

Och ett spännande projekt tar form och även om allt är mer eller mindre oklart är vi båda pepp som ska göra det. Men hur det blir med att strö på socker vet jag inte, det får ta sin tid och tiden får visa utgången. Och all is good, för det blir ju alltid som det blir.

Inga kommentarer: