fredag 18 maj 2007

Festival

Aww, jag blev just jättesugen på att gå på festival. En ny en, ”Way out west” i Göteborg i augusti. Architecture in Helsinki och Erykah Badu och Lady Sovereign och Regina Spektor och rätt så många andra som är klara-färdiga-gå skulle jag gärna vilja se. Jag tänkte bara att ouch, jag har nog inte råd men hey, jag är ju trots allt frilanserjournalist ibland. Gäller att hitta en uppdragsgivare och de facto har jag redan en jag tänker på. Så det ska nog gå bra det där.

Och så har jag fastnat totalt för Mark Ronsons ”Stop me”. Smithslåten ni vet. Och roat mig med att läsa hans gästbok på My Space. Tjejer som berättar att de var de blonda längst fram på hans konsert där och där. Eller någon som ”gillade låten, det känns som om jag hört den förr…”. Jo, det är bara konstatera. Alla har inte riktigt pejl på det popkulturella referensverket. Men nu är jag trött. Imorgon ska jag jobba igen, casha in nickled and dimed-stålar....och så ska jag nynna på Martha and The Vandellas "Ready for love" och "Heatwawe", två favoritlåtar från den tiden jag på riktigt var ung och oförstörd.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Godmorgon!

Hmm, jag vet inte varför jag inte riktigt tror att du är 50 +? Med tanke på "två favoritlåtar från den tiden jag på riktigt var ung och oförstörd". Heat Wave kom samma år som jag föddes...
och I'm Ready For Love kom 66. Jag är förvisso inte heller 50 +, men Motown-erans fantastiska låtar har etsat sig fast i mitt undermedvetna. Kanske satt jag i köket med skallran och och log när the Supremes lirades på radion. Här är en artikel om den senare låten:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=33:fbfoxz9dldje

millabadilla sa...

Nä inte är jag 50+ och inte ens född på sextiotalet, men kanske var jag lite reaktionär? Inte nu längre dock :)