fredag 25 maj 2007

Just det

Jag hade också flyt. Jag råkade sätta mig i samma tbanevagn som Kristina Lugn. Roligt nog stod det något med "orka mera" på hennes plastpåse. Passande nog liksom. Det var plastpåse från en sångbutik, tror jag.

Och när jag var på Konstfack och skulle skynda mig till bussen/tåget för att hinna till jobbet i tid fick jag syn på M som bor granne med K. Och han var där med en som hade bil, så jag fick skjuts tillbaka hem. Otroligt lyxigt och dessutom bevis på att universum, den ger tillbaka. Ibland i små doser, ibland just när en behöver det.

Och ikväll fick jag gå på en spelning, på betalt arbetstid. Och visst, min nya kvällssysselsättning: sticka på en svart tröja till Seinfelds dubbelavsnitt är ju roligt det med...men liksom. Att göra, leva, interagera. Det rular mycket bättre, högre och uncut är det också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Just det - glöm inte det - flytet.

Det är flytet du ska ge näring - så att du går där lite inåtvänt leende - och då...

millabadilla sa...

Jo, det lilla flytet måste få ta STOR plats!