torsdag 24 maj 2007

Konsten

Jag vet inte när jag diskade senast (diskmaskinen gick sönder i februari och jag har inte hämtat mig från chocken än). Och stereoförstärkaren har lagt ned (jag vill ha en ny, gärna en från 60-70-talet med teakfront. Har du en sådan så...). Tvätthögen är rätt massiv och ja, jag köpte ju en säng för att kunna dammsuga under den. Det har hänt en gång hittills. Jag tror att jag behöver skärpa mig. Mer ordning och vackerhet, mindre störande stökighet.

Hur som, jag är bra på att ta ledigt från måsten. Det är jag faktiskt. Tänker att det har väl ingen bestämt, att städat är bättre än inte-städat. Eller att disk någonsin har dödat någon, det stämmer ju absolut inte. Och idag tog jag lite tajm off. Ficka med K på söder och sen Konstfacks kandidat/magisterelevers utställning, som var faktiskt riktigt impressive. Mastodontmycket, i för sig. Men särskilt keramikeleverna var bara helt sjukt bra. jag blir full av längtan och kände bara ett stort wow. Så mycket wannabe är jag. Så kul med vissa, som arbetat med pilliga, krävande detaljer och andra som bara skapat ur en hög med lera. Hittat arbetsglädjen i processen och strött sina figurer överallt i en barndomslekscenario.

Så glöm det jag tidigare skivit om konstfuck, de gör fina grejer där. På Konstfack. Och jag fick en släng av kulturen, vilket ju var bra. Ikväll är det jobbet som gäller, fast lite roligare än vanligt.

Inga kommentarer: