torsdag 5 april 2007

Bio-diversity

Idag var min dotter med till mitt jobb. Ett av mina många. Hon har varit med förr. När jag jobbade på ett familjehem har hon varit med. Till ett gruppboende likaså. Och när jag stressad knappade in och läste in mina prator på radion har hon varit med. Och nu idag har hon varit med på ålderdomshemmet. Tålamodigt pratar med gamlingarna, byter om städar, viker, hänger, klänger… allt det där. Jag hoppas att jag på mitt eget sätt och vis visar livets biodiversitet. Allt en kvinna gör för att försörja sig. Allt möjligt kan en kvinna göra, för att få dagarna gå och för att få, pengarna räcka.

Det är dags för annat, men tydligen inte än. Men nu är jag hemma och det är dags för annat. Hittade snustorra cigariller i en väska jag inte använt på år. Rökte en, läste poesi och drack ett glas med chokladte. Och det kändes som mest jag. Mest jag just nu.

Soundtracket är Sun Ra - Space is the place

Inga kommentarer: