onsdag 11 april 2007

All by myself

Jag var på IKEA idag. Det borde jag ha gjort för länge sedan, men bättre sent än aldrig, faktisk. Den där sängen som stått och lutat och samlat damm, den fick en botten idag. Två bottnar, snarare sagt. Och just när jag styrde min pirra mellan självplockshyllorna och gravida par, lyckliga familjer och kände mig en uns independent blandad med en saknad av det där. Att strosa med någon där, mellan hyllorna. Som om jag någonsin gjort det med någon, egentligen. Just när jag kände det där, typ när independencen byttes mot ensamheten ekade ”All by myself” på hela varuhuset. Illa illa. Eller så kanske den ökar singlarnas köplust? Vad vet jag. Men jag nynnade med, förstås. Independent woman, men all by myself…i alla fall lite ofrivilligt.

Och nu har jag satt ihop sängen. Ribbottenfan sitter inte fast. Den rasar ned och jag rasar på ett helt annat sätt. Har lust att kasta skruvmejslar och allt det där och svär högt. Och jag svär lite till och jag orkar inte. Det får bli en natt på soffan, nya tag imorgon.

(Om jag bara hade en elektrisk skruvdragare och någon som hör mitt lockrop ”Hej kom och hjälp mig!” vore allt bra. Det vore det. Eller i alla fall enklare.)


2 kommentarer:

Grovt Initiativ sa...

den spelades alltså i affären? så jävla taskigt att spela den på ikea. annars har jag för övrigt haft en vision om att en hård grej skulle vara att dumpa nån via kundradion efter ett bråk där. du vet, bråk om färg på badrumsmatta eller nåt, sen går man iväg direkt till kundtjänst och ber att få meddelandet utropat: "ett meddelande till peter andersson: det är slut. du kan åka hem själv."

millabadilla sa...

Hahaha, dumpning via kundradion! Den var bra. Fast jag hoppas inte det blir du och jag.