söndag 16 september 2007

Tell me if you like it, catch it, catch it!

Nu ska jag ta en paus från allt nego-ego-trippande. Koncentrera på den goda, godartade verkligheten. För den finns! Och det är banne mig bara september men det har redan hänt en massa massa bra saker.

Jag har till exempel träffat Ziggy Marley! Hur många har det? Va? Och har halva inne på det där fancy-smancy-jobbet som jag inte riktigt vill outa här. Och så är det en helt grym bok på gång. Helt grym I say! Det tar ju lite tid innan den är här och helt verklig och förverkligad men det gör inget. Bra idéer får gärna mogna och liksom ta sin tid. Mindre tid skulle inte vara nog, mer tid skulle vara för mycket. Men det är bra samarbete. Fruktbar sådan. Det blir bara fint!

Och mina drömmar är där, både dem om nätterna (ok, häromnatten drömde att jag fick en blombukett där blommorna var till hälften uppätna….vad det nu kan symbolisera…passar i alla fall jävligt bra i det känslomässiga läget jag är i, i för sig.) och dem om dagarna. Nya projekt som gror och frodas och fan, ska lita på min intuition och bara köra på liksom.

Och annat som är bra är ju att jag har hittat mer och mer till en massa gammalt och bra. En massa bra gammal musik och nytt också, men hur länge sen var det egentligen sist jag poppade loss totalt till Zeppelin? Rätt så länge.

Och Fejsbook som jag var så skeptisk till från början har resulterat till att en gammal vän, from ages ago letat rätt på mig. Och det som är ännu roligare att det var jag, då när vi hängde på högstadiet, som introducerade henne till konsten och kulturen och foto. Och hon blev fotograf! Inte jag. Men hon. En annan Milla förresten.

Så jag återkommer med gnäll en annan dag. Nu är det bara Peter Tosh och jag i ylletröja och regn ute och en massa massa drömmar. Och vissa av dem kommer banne mig förverkligas!

Inga kommentarer: