söndag 23 september 2007

I-landsproblem

Åååh vilka i-landsproblem jag lider av! Men så är det, lidande går inte att jämföra. Inte! Det är dagens sanning. Men jag är glad att jag hann med en bit av konstrunda, glad att jag hinner göra lite jämförande studier imorgon och glad åt det jag har.

Och eftersom det nu är som det är, att fler och fler blir färre och färre måste jag hitta nya vägar att gå, flersamma vägar.

Och blir det nu så i veckan, att jag har en massa TID borde jag använda den väl. Koncentrera mig på det väsentliga, läsa på, hitta böcker, studera för det som jag måste göra. Och en annan grej, jag borde verkligen bli bättre på att skriva. Eller snarare, släppa loss mitt skrivande. Så första steget…läsa sånt som är relevant! Intervjuböcker, fiktiva biografier, allt sånt. Och framförallt, läsa på finska.

Och Lars Danielsson har sökt 17 nya jobb. Tja, vem har inte det?

Inga kommentarer: