lördag 9 februari 2008

Jag borde laga mat.har bjudit folk och vet inte riktigt vilka kommer, konstigt när folk inte svarar! Men det gör inget. Överraskningar är helt okej. Av någon anledning bävar jag för en totalt misslyckad bjudning, ungefär som den som beskrivs i Gellert Tamas bok om Lasermannen.

Är så sjukt trött, tjejerna som sov över hos den nyblivna 11-åringen vaknade kvart över sju. Jag la mig två, om jag inte har helt fel. Har nog pms eller nåt, känner mig så deppig. Saknar kärnfamiljsidyll och kattspinn och ett helt annat liv. Läste en intervju med Doris Lessing i dagens DN, fattar inte vad hände med allt det skapande!

Kände mig hur som inspirerad av en av hennes nya böcker, där hon skrivit om sina föräldrars historia. Som om inte första världskriget aldrig hände. Hur livet skulle ha set ut då…och den tanken är kanske ganska helande. Fantasiera om andra händelseförlopp. Inte om såna som gör människor hårda, sårade, förbittrade…händelseförlopp där människor får vara ett med sitt fulla potential. Typ.

Eh, varför fantasiera om det? Just do it.

Så jag tar cykeln till Konsum och handlar lite kryddor och ska laga en god middag, för dem som dyker upp. och ha dreglande dagdrömmar över Zach Galifinakis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.