söndag 3 juni 2007

Yardsale- better than sex

Idag har jag gett mig hän. Ägnat mig i timmar på att rota bland välfyllda bord på garageloppis bland 50-60-talsprylar och ja, jag köpte en hel del saker. Och jag får faktiskt tillfredställelse av allt det där, att fynda och rota och vända och fundera. Det får mig att glömma allt annat. Sex och choklad och misslyckade relationer och framtidsalltet också.

Dessutom försöker jag verkligen förändra min självbild. Istället av att se mig själv som en sorglig patetisk en som inte får till saker överhuvudtaget är jag faktiskt en kvinna in the top of my shit just nu. Not all of it, men en hel del! Jag har åstadkommit saker. Som till exempel sommarviket som, faktiskt, är helt sjukt bra grej att åstadkomma! Helt sjukt bra. Det ska jag påminna mig om hela tiden. Och se till att det ska leda till mer, men bara saker som jag själv vill. Och bara i min egen takt.

Och min bästa vän har flyttat. Det känns än så länge bara lite overkligt. Jag tror och jag hoppas att det går i alla fall. Men det tråkigt är det, tråkigt indeed. Att liksom bli ensammare och ensammare, när jag i själva verket vill bli precis tvärtom. Flersammare och flersammare! Skulle gärna ha en hel klunga vänner omkring mig att sita och dricka kaffe med, dagarna i ända. Så nu gäller det, att jag skaffar mig ett liv. Jag önskar att allt skulle falla på plats, i alla fall lite grann. Att jag skulle känna ro i det som är, förändra det jag kan och fatta vad liksom. Och det är det som är problemet. Att jag inte vet vad jag ska förändra för att känna sinnesfrid? Men jag vill…jag vill hitta en plats där det känns bra att vara. Kanske behöver det inte vara en fysisk plats, men en stämning och sysselsättning som får mig att känna frid.

Jag tror att jag ska bara låta det mesta gå och balansera. Insallah igen.

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag tror inte på sorgligt patetiska ena. Framförallt inte yngre. Jag tror inte på jultomten heller.

Flersam. Det var ett fint ord.

palle sa...

Din intuition är ofelbar – Stå på dig!

millabadilla sa...

Thanx Palle. Jag håller helt med dig! Den är helt ofelbar, men dens- och omvärldens tolkning går ibland gravt isär...