onsdag 13 juni 2007

I wanna hold your hand

Jag har totalt snöat ion på Al Greens version av ”I want to hold your hand”. Och Bill Withers, ända sedan p3 Souls BW-special. Han och Jose Gonzales har lite samma röst. Något metalliskt, precist är det som är samma.

Och jag har börjat på mitt nya jobb. Inte ska jag outa här nu var det är, men det är fancy. Fancy för mig och jag känner mig så glad och hemma för att vara där. Jag känner mig så glad när jag tittar på nyckelbrickan och känner att fan, här är jag! Här skulle det kunna vara, min plats. Och visst, det är typ en ocean mellan en 33-årig, tillfällighetssommarvikarie och en sådan som jag vill bli. Men ändå. Jag är där och det är det som counts liksom.

Och förra veckan arbetade jag hela tiden. Idag, första lediga dagen och jag har ingen lust att städa och diska och tvätta och allt som jag bara inte varken orkar eller hinner, när jag tar and om andra människors disk och tvätt och matlagning. Jag lyckades pricka in fyra arbetsplatser på tre dagar nyss. Är jag galen? Bränner jag ut mig? Förmodligen. I höst tycker jag att jag ska ha ett jobb. Ett jobb som är upplyftande och ger hyfsat betalt. Och som inte innehåller ta-hand-om-andra-människor-grejen. Inte i överflöd i alla fall. Och ett liv, det vill jag också ha. Och göra en cover av "Lovely day".

Och visst, precis som Emil Jensen så är jag visst en naiv idealist som dör på slutet.

Inga kommentarer: