lördag 14 juni 2008

Summertime the roughest time

Nina Björk skrev så bra i dagens Dn, som vanligt. Den här gången om konsumtionen- behov och begär. Åh vad jag för det mesta tycker som Nina! Så är det bara. Hon formulerar allt så som jag vill. Om gemensamt ansvar, om miljöfrågor och konsumtion och barntid.Tur att någon kan.

Tänkte på det där med begär, mitt begär har nog definitivt falnat. Visst kan jag irra en stund i drömmar om nya köksbord, men också allra mest om olika sätt att lösa det där med begäret. Hur man kan tillferdsställa människor och mig själv, med hjälp av saker utan att världen behöver gå under. Svårt, men det går. Svårast med dem som bara vill ha lyx, dags att tänka om. För alla Imelda Marcosar med sina senakers- och Manolosamlingar....typ ordna bytardagar och nöj er med det?

Konstigt egentligen, hur lycklig man kan bli an konsumtion! Men jag kommer dit hela tiden, hur svårt jag har för saker. Alla dessa vackra saker, när världen brinner...

Jo, jag har inte tid eller möjlighet (eh, läs råd) att ägna mig åt konsumtionshetsen heller. Mina extrajobb och all osäkerhet med dem gör mig helt energilös och jag bara hoppas att jag orkar träska mig igenom det här. Att det är så att mina inremålsättningar leder till något annat än den här sortens framtid. Trevligt med ett hem liksom, men inte till vilket pris som helst. Jag vill hellre gå på galleri än en vända på R.O.O.M. Och jag vill vara kreativ, det är där jag är som bäst. Och gissa om jag har tid eller energi för något av det?

Men det är sommar. Allt tänkande störs av hormoner. Jag kan inte fungera! Gotta get some sugar! Vad trött jag är på det här! Jag skulle vilja komma till punkten där det känns helt ok att vara singel. Att det skulle vara svårare än svårt att väcka mitt intresse. Inte så lätt som att dissa mig några gånger och ändå få en ny chans hur lätt som en plätt som helst Göra ultralätt comeback (som Mr P, previously mentioned on this blog). U-uh. Jag hoppas att jag kan byta mitt dagdrömmeri mot en rejäl dos av handligskraft. Och det är banne mig dags för lite action!

Inga kommentarer: