lördag 1 december 2007

You think you deserve the pain but you don´t

Here we go again! Att det aldrig går över, eller ändrar riktning. Turen menar jag. Eller tur och tur. Jag har det, tur. Jag har ett spännande liv med massor av utmaningar, både inre (hur bli en bättre person och kvitt mina hangups och lyckas med att bli den jag vill vara) och yttre (hur hitta ett jobb som jag gillar och som jag kan leva på så att jag kan sluta vara den eviga timvikarien). Jo. Typ så.

Och jag har lust att skicka syrliga och desperata sms och visa mitt sanna jag, den desperata och alltid gråtfärdiga och supersårade gånger 100 000 menar jag då. Den som verkligen inte har några hämningar. Men jag är så bra på att begränsa mig så. Och så bra på att baby dry your eye. Och rätt så trött efter att både jobbat som kock och fritidsfröken idag. Och cyklat det här lilla stället runt i alldeles för många kläder. Och för att jag tröstshoppade en himla massa kläder för nästan inga pengar alls.

Och så tänker på det där citatet i ”Me and you and everyone we know”. ”you think you deserve the pain but you don’t”. Det borde vara någon sorts rättesnöre. I mitt liv. Nu!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.